Hoe trek je als bedrijf millennials aan?
Het is een hoofdbreker voor veel ondernemers. Hoe trek ik de jonge generatie aan?
Hieronder tref je alle blogs aan in chronologische volgorde.
Bekijk je ze liever per categorie? Kies dan de gewenste categorie onder de knop `blog´.
Het is een hoofdbreker voor veel ondernemers. Hoe trek ik de jonge generatie aan?
Wat is intervisie (voor ondernemers)?
Ondernemers tasten vaak in het duister wat de precieze reden is van het vertrek van millennials (ook wel de generatie Y genoemd, het betreft de werknemers tussen de 20 en 35 jaar). In dit artikel lees je wat de jonge generatie werknemers belangrijk vindt aan een baan.
De generatie Y en Z, hoe reageren zij op werkgevers? Het antwoord daarop is verrassend simpel.
Voor veel bedrijven geldt dat de werknemers thuis aan het werk zijn. Mensen hebben nu op afstand contact met elkaar en met het bedrijf. Voor ondernemers komt daar nog eens bij dat zij ineens hun lange-en korte termijndoelen en bedrijfsprocessen om moeten gooien. Drukke en lange dagen dus.
Op afstand werken en toch verbinding houden met de jonge generatie? De mogelijkheden zijn eindeloos!
Jouw bedrijf moet deze crisis overleven.
Maak juist nu gebruik van de millennials en generatie Z in je bedrijf!
We staan aan het begin van een wekenlange heftige periode. Een tijd die angst, en soms paniek, oproept bij werknemers, klanten en gezinsleden. In de verantwoordelijkheid die je hebt als ondernemer, zul je veel keuzes moeten maken. Blijven we open? Wie kunnen er werken? Waar kunnen we van meerwaarde zijn? Hoe zorg ik ervoor dat ik deze periode als ondernemer, leider en als mens doorkom?
Ondernemers krijgen nu rake klappen. Een groot deel van de tijd wordt opgeslokt door het Coronavirus. Dit is het moment waarop leiders opstaan. Hoe doe je dat het beste in tijden van angst?Een tip hoe om te gaan met onrust:Heb aandacht voor gevoelens van werknemers. Luister naar hen, waar zijn ze bang voor? Toon begrip door met de woorden van de ander samen te vatten wat je gehoord hebt. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, je hoeft het niet te begrijpen en ook niet op te lossen. Enkel luisteren en herhalen wat je hebt gehoord waarin je ook het gevoel benoemt: "het maakt je dus onzeker dat..."Waarom werkt dit zo goed?Het onderdrukken van angst kost veel energie. Het is er nu eenmaal en heeft een functie. Door te luisteren naar de ander ontstaan er 2 dingen: 1. Meer rust omdat het gevoel niet meer onderdrukt hoeft te worden.2. Verbinding tussen jou en de werknemer waardoor het commitment naar jou en het bedrijf vergroot.
De nieuwe generatie medewerkers. Hoe behoud je ze?
Mijn moeder startte eind jaren '90 haar eigen bedrijf. In de loop der jaren bouwde zij een kinderopvang op die uitgroeide tot een onderneming met een kleine 20 medewerkers en meer dan 200 kinderen die wekelijks werden opgevangen.